A sosit timpul hidrogenului verde, susțin susținătorii care ies din lumea post-pandemică

5 min


FOTO: Noul autobuz de hidrogen Febus este văzut înainte de o prezentare în Pau, Franța, 14 ianuarie 2020. REUTERS / Regis Duvignau

Hidrogenul verde a fost împins la început săptămâna trecută, când Fatih Birol, șeful Agenției Internaționale pentru Energie, a declarat că tehnologia este „pregătită pentru timpul mare” și a cerut guvernelor să canalizeze investițiile în combustibil.

Unele țări, inclusiv Olanda, Australia și Portugalia, au început deja să investească în tehnologie. Acum, investitorii, politicienii și întreprinderile împing Uniunea Europeană și alții să-și folosească planul de recuperare post-criză pentru a sprijini hidrogenul în domenii precum camioneta și industria grea.

Promisiunea hidrogenului ca combustibil pentru a ajuta vehiculele electrice și centralele energetice a fost un punct de discuție încă din anii ’70, dar în prezent este prea scumpă pentru utilizarea pe scară largă. Proponenții spun că investițiile în infrastructură și cererea mai mare de la transport, rețele de gaze și industrie vor reduce costurile.

Majoritatea hidrogenului folosit astăzi este extras din gazul natural într-un proces care produce emisii de carbon, ceea ce învinge obiectul pentru mulți decidenți. Dar există potențialul de a extrage hidrogenul „verde” din apă cu electroliză, un proces care consumă energie electrică regenerabilă, dar care nu consumă energie.

Oficialii UE, dintre care unul a descris hidrogenul verde drept „graalul sfânt”, a declarat că ar putea înlocui combustibilii fosili în sectoarele care nu au alternative pentru alinierea operațiunilor cu planul Green Deal al UE pentru reducerea emisiilor nete la zero până în 2050.

„Hidrogenul ar putea rezolva o mulțime de probleme. Avem nevoie și de orice altceva, dar interesul politic se datorează faptului că pentru a obține o eficiență energetică profundă și decarbonizarea, hidrogenul pare relativ ușor ”, a spus Jesse Scott, consilier principal al think-tank-ului Agora Energiewende.

„Este mai puțin alarmant (pentru factorii de decizie) decât alte elemente pentru a atinge zero netul”, a adăugat ea, cum ar fi tehnologia de eliminare a carbonului, de exemplu.

MOMENTUL CUMPĂRĂTOR DE HIDROGEN

Momentum pare să se construiască; Șeful industriei UE, Thierry Breton, s-a întâlnit cu companiile de hidrogen online în această săptămână pentru a discuta despre recuperarea blocului din pandemie.

„Am putea folosi aceste circumstanțe, în care vor fi necesari o mulțime de bani publici în sistemul energetic, pentru a merge mai departe spre o economie de hidrogen”, a declarat Diederik Samsom, care conduce cabinetul climatic al Comisiei Europene.

Acest lucru ar putea duce la utilizarea de hidrogen a crescut mai repede decât era de așteptat înainte de pandemie, a adăugat el.

Comisia Europeană a alocat hidrogen curat – termen care poate include hidrogen pe bază de gaz, dacă este dotat cu tehnologie pentru a capta emisiile rezultate – ca „zonă prioritară” pentru industrie în cadrul Deal Green.

În ultimul an, mai multe guverne, inclusiv Germania, Marea Britanie, Australia și Japonia, au anunțat sau au lucrat la strategii de hidrogen, iar ritmul a crescut în ultima lună în timpul pandemiei.

Săptămâna aceasta, Australia a pus deoparte A 300 de milioane de dolari (191 de milioane de dolari) pentru a lansa proiectele de hidrogen. Portugalia intenționează să construiască o nouă instalație de hidrogen cu energie solară, care va produce hidrogen prin electroliză până în 2023.

Olanda a dezvăluit la sfârșitul lunii martie o strategie pentru hidrogen, conținând planurile pentru 500 de megavati (MW) cu capacitate de electrolizator verde până în 2025. Se așteaptă o strategie germană pentru hidrogen la sfârșitul acestei luni.

Guvernul olandez face eforturi pentru ca UE să-și urmeze acțiunile și să prezinte un „plan de acțiune” pentru hidrogenul curat, a spus un purtător de cuvânt pentru Reuters.

POATE DEVENI AFACABIL?

Când vine vorba de transport, celulele pe bază de hidrogen urmăresc bateriile electrice în impulsuri pentru mașini mai ecologice, având în vedere prețul lor mai ridicat și lipsa stațiilor de alimentare. Dar susținătorii văd potențialul vehiculelor mai grele.

Daimler și Volvo Trucks au prezentat planurile de luna trecută pentru aducerea pe piață a vehiculelor grele pe bază de hidrogen pe parcursul deceniului.

Gazul de hidrogen este deja utilizat în industrie pentru producerea amoniacului, care intră în îngrășăminte, și metanolul, folosit pentru fabricarea plasticului.

Un dezavantaj major al hidrogenului verde pe care guvernele îl interesează cel mai mult este acela că necesită o cantitate mare de energie electrică regenerabilă. Vestea bună este că prețurile regenerabile au scăzut brusc în ultimii ani.

Potrivit analiștilor Bernstein, hidrogenul obținut din combustibili fosili costă în prezent între 1 – 1,8 USD / kg. Hidrogenul verde poate costa în jur de 6 USD / kg astăzi, ceea ce îl face semnificativ mai scump decât alternativele de combustibil fosil.

Cu toate acestea, cererea crescută ar putea reduce costul electrolizei. Împreună cu scăderea costurilor cu energia regenerabilă, hidrogenul verde ar putea scădea la 1,7 USD / kg până în 2050 și, eventual, sub- $ 1 / kg, ceea ce o face competitivă cu gazul natural. Prețurile mai mari ale carbonului ar încuraja, de asemenea, schimbarea.

„Hidrogenul curat produs din electricitate este de aproximativ trei ori mai scump decât cel din gazele naturale, dar costurile solare și eoliene au scăzut în ultimii ani și, dacă vor continua să scadă, hidrogenul curat produs cu costuri mai mici de energie electrică ar deveni mai accesibil”, a spus Philippe Vie, energia globală și utilitățile conduc la consultanța Capgemini.

„În ceea ce privește hidrogenul ne aflăm chiar acum unde am fost cu regenerabile în perioada 2000-2005. Zece la 15 ani este probabil un interval de timp bun pentru a deveni competitiv „, a adăugat el.

NEVOIE MAI MARE

Orice încercare serioasă de utilizare la scară largă – fie în industrie, fie în transport – ar necesita, de asemenea, investiții majore în infrastructură. De exemplu, energia electrică dintr-o fermă eoliană ar trebui să fie conectată la un electrolizator care produce hidrogenul verde, care ar trebui apoi transportat către utilizatorii finali.

Europa are aproximativ 135 MW de capacitate de electrolizator, însă proiectele de hidrogen ecologic planificate ar putea aduce asta la 5,2 gigawati, potrivit consultanței Wood Mackenzie. Dar multe proiecte se bazează pe parteneri de investiții sau subvenții suplimentare, care susțin că teama va fi mai scăzută în încetinirea creșterii economice induse de COVID-19.

„Investițiile care s-ar fi prevăzut să fie făcute acum nu se fac din cauza întârzierii producției”, a declarat pentru Reuters Jorgo Chatzimarkakis, secretarul general al grupului de lobby Hydrogen Europe.

Pentru a ajuta la reducerea costurilor, se lucrează la mai multe proiecte în toate sectoarele infrastructurii de gaze, industriei, mineritului și energiei.

Royal Dutch Shell ( RDSa.L ) și firma olandeză de gaze Gasunie au prezentat, în februarie, planurile de a construi o centrală hidrogenă cu motor eolian în nordul Olandei, capabilă să producă 800.000 de tone de hidrogen până în 2040.

În Germania, rafinăria de petrol Raffinerie Heide se angajează într-un proiect care utilizează excesul de energie eoliană și alimentarea cu apă din regiune pentru a produce hidrogen pentru a produce kerosen.

„Prețul hidrogenului pe care îl plătim acum este de patru ori gaz natural dintr-o sursă externă alimentată prin conductă și produs la 30 km distanță”, a declarat CEO-ul Juergen Wollschlaeger.

O mare frică pentru companiile din industria hidrogenului este aceea că nu vor putea profita de oportunitatea unică prezentată de pachetele vaste de stimulare economică și că guvernele vor favoriza sprijinirea sectoarelor tradiționale cu combustibil cu conținut ridicat de carbon, care au fost afectate cu greu de o prăbușire a cererea de energie.

„Pentru noi, aceasta va fi întrebarea la care vom primi răspuns în următoarele săptămâni. Va reuși industria combustibililor carbonici să-i convingă pe oficiali să îi sprijine? ” A declarat Bernd Hübner, directorul financiar al start-up-ului german de hidrogen verde Hy2gen.


Îți place? Distribuie și prietenilor tăi!

Care este reacția ta?

Confuz Confuz
0
Confuz
Fail Fail
2
Fail
Amuzant Amuzant
2
Amuzant
Furie Furie
1
Furie
Ador Ador
1
Ador
Like Like
1
Like
Dislike Dislike
1
Dislike
VOICHI

Îmi place ce fac și asta voi face mult timp.

0 comentarii

Alegeți un format
Quiz
Serie de întrebări care intenționează să dezvăluie adervărul despre personalitate
Test de cultură generală
Serie de întrebări cu răspunsuri corecte și greșite care intenționează să verifice cunoștințele
Sondaj
Crează un sondaj pe care să il completeze utilizatorii
Articol
Crează un articol interesant cu încorporări sau imagini
Meme
Încărcați propriile imagini sau alegeți șabloane pentru a crea gratuit meme-uri personalizate
Video
Youtube, Vimeo sau Vine
Audio
Soundcloud sau Mixcloud
Imagine
Încărcați o imagine sau un gif pentru a crea o postare interesantă